09 July 2011

Tips- Penjagaan kaki! *wajib baca*




Rendamkan kaki
selama 30 minit di dalam air suam yang dicampurkan dengan sedikit garam biasa atau garam mandian. nak letak hirisan bawang  limau nipis/lemon digalakkan okey! so . jom mandi garam dengan lemon . .  time tengah rendam kaki tu . bukak la lagu yang lembut. bagi tenang. kalau nak bukak lagu Wing ke. Search ke. tak salah kot.




Scrub


 scrub la dengan ape2 yang korang ade. getah scrub ke, tapi seeloknye . pakai srub badan . scrub muka tak digalakkan sangat la . nanti . muka cam mintak kaki plak .

Kepingan keras kat kaki
okey . ni memang aku hangat . terjadi kat aku . tapi sekarang dah okey siket.  cara dia pakai pimice stone . macam best je kan? hehe . jom beli . kot2 ade kat kedai Sri Kawan ke . . *eh. korang tau ke?*

Air Bersih
ni normal la kan . tak kan nak jirus pakai air longkang . air yang bersih2 je . nak ambek kat logi pon tak de masalah sebenarnye . lepastu . korang sapu la losyen . . ni berkesan . aku tengah buat .

Potong Kuku
aku tengak . dia suruh. potong kaki jadi empat segi . Jangan membuang kutikel pada kuku bagi mengelakkan kemasukan bakteria. ni yang aku risau ni . selama ni aku potong kuku bentuk segi tiga . haa . lepas dah potong tu . tonyoh la dengan minyak zaitun . .

Pakai kasut
sebelum pakai kasut sembur la Foot Spray . nantii takde la busuk bau kaki tu! haiyaa! terutamenye yang bertutup . . yang tak pakai kasut . sembur la ape2 yang patut .


You may leave your comment :)

11 comments:

  1. kakikakikukakakakakikukakakii

    hohohh..baru tahu..
    wo0..ur leg cute erk..hahaa
    nice piic

    ReplyDelete
  2. baguslah tips ni...yg kita tahu rendam air dgn garam jer selama ni..nice tips buatlah lagi..kita bacenya

    ReplyDelete
  3. nice tips jom share kat sini

    http://mhs-kaizen.blogspot.com/2011/07/promot-blog-secara-percuma.html

    ltak jer link yer... tq

    ReplyDelete
  4. baik2... akan ikut,,
    hehehehe

    ReplyDelete
  5. rajin menjaga kaki.. mesti sentiasa harum kaki dia. :D

    ReplyDelete
  6. jimat duit buat sendiri
    heh heh
    xpayah padicure kan

    ReplyDelete

Maaf kalau tak dapat nak balas komen.