30 June 2011

Tulisan Shortform/Ringkas . pendapat?

wey . wey . wey . hari ni .
aku nak tanye pendapat korang pasal tulisan . ala-ala shortform atau tulisan ringkas bila berblogging .tau kan shortform tu apa? lebih kurang .

shortform
cye cyg awk sesgt
bahasa betul
saya sayang awak sangat-sangat



bagi aku. kalau kita . buat note ke . chating . mesej dengan kawan-kawan ke .
okey je .aku pon tak kesah . (sebab kadang-kadang aku buat)
tapi . bila berblog ni . ramai orang nak baca . bukan kita sorang . 
aku pon tak dak la  DOK PAKAI BAHASA BAKU SANGAT .





tapi . buat orang paham tu boleh la .
aku pon mengaku la . mula-mula aku start blogging dulu . aku memang pakai shortform .
kadang-kadang . bile aku tengak balik . aku pon menyampah gila2. macam .
Eeewwww sangat .. so . nak tanye korang . ape pendapat korang pasal ni .. 
hak masing-masing ? menyampah? suka ? ke macam mane ?


You may leave your comment :)

8 comments:

  1. depend atas keselesaan individu terbabit.. ngee :)

    ReplyDelete
  2. dulu farah start berblogging macam tuu gak . guna shortform ~! tapi sekarang tak dah . susah nak bace whoah ..

    ReplyDelete
  3. terbaikkk gambar yg last tu...hahahhaha^^

    ReplyDelete
  4. memang tak suka la..
    dulu awal2 berblog memang selalu guna ringkas2 ni terutamanye perkataan "tak"
    sekarang tak dah..
    dah cerdik sikit..
    maknanya orang yang tulis blog guna ringkas2 ni tak cerdik lagi la..
    heheh

    ReplyDelete
  5. jgn terlalu byk shortform,,kalo nak gune jugak berpada-pada lah

    ReplyDelete
  6. erm...masa awl blogging dulu aku taip main ikut dan je...mmg bnyak shortform la.skang ni da try mencantikkan bahasa tapi mmg x sempurna...
    sebab aku kurang selesa lagi nak guna 100% baku malaya...

    kiranya aku suka kalau kita tulis blog tanpa ada shortform...

    macam ayat2 ko dlm entri ni...

    ReplyDelete
  7. masa awal2 blogging mmg ade gune shortform tapi lelama, diiringi dgn pertambahan usia, terus takmau gune shortform kat entry. kat komen ni takpe kankan.haha. lagipun letihla kepala nak fahamkan ayat shortform ngarut2 tu. duyai. pening den....

    ReplyDelete
  8. suke anwar hadi ! :D . rse nympah kalo bukak blog org lain, pastu tulisan dy gune bhse rempit. ish2.

    bw sini. :)

    ReplyDelete

Maaf kalau tak dapat nak balas komen.