19 January 2017

Download Drama dan Variety Show Korea

Assalamualaikum. 
Sekarang ni banyak betul trending drama korea yang best-best kan, tapi ramai juga yang taktau kat mana nak download. Kalau drama Korea, kena tengok betul-betul baru feel, untuk variety show pula lebih kepada sense of humor. Lagi banyak kau tengok variety show ni, lagi banyak la kau faham maksud tersirat lawak tu. Sebab tu aku selalu mengekek sorang-sorang gelak tengok laptop.So, kat sini aku nak tunjuk sikit kat mana aku selalu menonton/download variety show. Jeng jeng jeng.

Korang boleh klik http://kshowonline.com/ untuk download macam-macam show yang ada kat situ. Klik je Show List dan pilih. 

Antara show yang menarik  ialah: 

RunningMan
Setiap minggu akan ada tema, misi, dan game-game yang menarik. (boleh tengok secara random, tak perlu ikut episod).

We Got Married
Show ni pula akan pair up kan pasangan daripada kalangan selebriti yang sebelum ni mungkin tak kenal satu sama lain, dan akan menempuh alam percintaan. Macam mak kite jodohkan kita, lepastu jumpa, lepastu kahwin. Haa lebih kurang gitu. .Antara couple yang guwa minat : Jong Hyun (CN Blue) & Seung Yeon, Henry (Super Junior) & Yewon, Jaerim & So Eun. Memandangkan banyak couple yang si lelakinya handsome, charming, tough, tak boleh lupa juga couple paling menarik sebab si perempuan pada mulanya tak nak terima lelaki tu sebab anggap sekadar kawan/abang ialah Kwang Hee & Sun Hwa. Bagi aku couple ni paling lawak sebab si perempuan lagi tough dari si lelaki. 


Roommate
Selebriti dari pelbagai bidang (pelakon, penyanyi, model, comedian, dan lain-lain akan duduk sekali dalam satu rumah.) Dari stranger diorang hidup saling memahami kat dalam rumah tu. Show ni ada 2 season, dan dah habis pada tahun 2015.

Banyak lagi sebenarnya variety show yang aku follow up contohnya Weekly Idol, Infinity Challenge, Law Of The Jungle dan lain-lain.

_____________________________________________________________________________

Bagi peminat drama korea pulak, korang boleh download di http://kissasian.com/ . Cuma perlu right click di video yang sedang berjalan dan save video as.


Antara drama yang masih berjalan ialah :

The Legend of the Blue Sea,
Genres: Comedy, Drama, Fantasy, Romance


Hwarang 

Genres : Historical, Romance, Youth

Goblin
Genres: Fantasy, Melodrama, Romance

Weightlifting Fairy Kim Bok Joo

Genres : Comedy, Romance, Sports

Selamat mendownload. Adios!

You may leave your comment :)

5 comments:

  1. yes, memang biasa tengok kat kshowonline je :)

    ReplyDelete
  2. Goblin!! OH best gila drama tu. Dulu masa zaman belajar, Siqah suka download. Sebab nak bawa balik U untuk bekalan. haha. Tapi sekarang, Siqah prefer tengok online je =)

    ReplyDelete
  3. Kenapa kshowonline tak update latest episode?ke saya je yang tak ok?

    ReplyDelete